Tetoválás

Lassan ébredezik téli álmából a blogom. Tudom, nagyon elhanyagoltam az elmúlt időszakban, de túl sűrű volt az életem mostanság. Találtam egy újabb érdekes témát, a tetoválásokat. Lássuk, mit mondanak róla a legvallásosabbak.



Kérdés

21 éves zsidó férfi vagyok és azon gondolkodom, hogy tetováltatom magam. A két legjobb barátomnak már van tetoválása, és én arra gondoltam, hogy egy Dávid-csillagot tetováltatok magamra. Viszont azt hallottam, hogy a zsidóság törvényeibe ütközik a tetoválás. Mit tegyek?

Válasz

Az, hogy Dávid-csillagot szeretne, azt jelenti, hogy ön egy büszke zsidó. A kérdés az, hogy Dávid király mennyire lenne büszke, ha a csillagát a saját bőrébe varratná. Számára a tetoválás a bálványimádók szokása volt, csakúgy, mint a gyerekáldozatok és az érvágás.

Isten nem is lehetett volna egyértelműbb a Bibliában. A többi bálványimádó szokás leírása között szerepel a Leviticus 19:28-ban: “…se égetéssel magatokat meg ne bélyegezzétek. Én vagyok az Úr.”

Minden szokás, amit a bálványimádók valaha magukénak mondtak, spirituálisan tisztátalan (héberül tumah). Még akkor is, ha a tettnek nem a bálványimádás a célja.

A Tóra tiltja a tetoválást, azért, hogy ne kerüljünk kapcsolatba semmi tisztátalannal, s hogy ne hordozzuk azt egész életünkön át.

Ez a kellemetlen a tetoválásokban: örökké tartanak. Egy 2002-es online felmérés azt mutatta, hogy a tetováltak 19%-a később megbánta, hogy tetováltatta magát. Képzelje el, hogy későbbi élete során valamiért úgy dönt, hogy már nem akarja többé a tetoválását. Egy tetoválást nehéz eltávolítani, és szinte lehetetlen nyom nélkül eltávolítani.

Tudom, hogy nagy a nyomás a barátok részéről. Némelyik tetoválás tényleg nagyon vagányan néz ki. De ön most már felnőtt. Gondolkodjon el alaposan arról, hogy mit tesz, mielőtt megteszi. Vannak egyéb módok is, amiken keresztül kapcsolódni tud zsidóságához. Pl. a fekete bőrszíjak és dobozok (Tfilin). Ezeket nyugodtan a karja és feje köré tekerheti.

Rabbi Tzvi Freeman

Nincsenek megjegyzések: