A felmérés eredménye

Köszönöm szépen mind a hatotoknak, akik válaszoltatok az oldalra kitett kérdésre. Elsősorban azért tettem fel ezt a kérdést, mert még tavaly, a leállásom alatt találtam egy nagyon jó alkalmazást Pészachra, amit a Chabad fejlesztett ki, és tudni akartam, hogy érdemes-e ajánlanom. Csak angol nyelven érhető el ugyanis.

Ahogy látom, hárman biztosan fogjátok tudni használni, úgyhogy ideteszem a linkjeit a különböző platformokon.

Android
Apple App Store
Windows Telefon
Kindle Fire - Amazon App

Így néz ki a nyitólapja:


Segítségével összeállíthatjuk a menüt mind a 8 napra a hozzá tartozó bevásárlólistával együtt, amihez átböngészhetjük a pészachi kóser receptek menüpontot is. Összeállíthatjuk a takarítási/előkészületi listát és pipálhatjuk, amivel már végeztünk. Meghallgathatjuk a Mah Nishtana-t több különböző kiejtéssel és karaoke-stílusban meg is tanulhatjuk azt. Megnézhetjük a fontosabb időpontokat (mikor kell elégetni a homecot, mikor kell gyertyát gyújtani, mikor megy ki az ünnep stb.), sőt még a kovászost is eladhatjuk az appon keresztül - bár őszintén megmondom, hogy én ezt a funkciót nem használtam még, úgyhogy nem tudom, hogy működik-e az Egyesült Államokon kívül.

Szerintem nagy segítség ez az app, én szeretem használni. Bár ünnep alatt nyilván csak a közbenső, félünnepi jellegű napokon szabad megnyitni, ezért jó, ha a menüt valahogy kinyomtatjuk azokra a napokra, amikor tilos dolgozni.

Próbáltam hasonló appot találni magyar nyelven, de sajnos nincs kínálat magyar nyelvű zsidó appokból. Lehet, hogy azért, mert kereslet sincs. Az is lehet, hogy igény ugyan lenne rá, csak senki nem mérte fel ezeket. Mindenesetre abban tudok segíteni, hogy ha valaki használni akarja ezt az appot, de nem beszél ehhez megfelelő szinten angolul és az online szótárak/fordítóprogramok segítségével sem boldogul, akkor fordítok egy kicsit.



Nincsenek megjegyzések: